I EKONOMICKÁ VARIANTA MŮŽE MÍT VYSOKOU UŽITNOU HODNOTU
RollUp patří stále k nejužívanějším přenosným prezentačním nástrojům. Vzhledem k cenové dostupnosti, snadné manipulaci a možnosti transportu se jedná o komfortní řešení mobilní prezentace. Většinu prodejů tvoří tzv. ekonomické varianty rollupů. Jedná se masivně vyráběné levné konstrukce, které svou kvalitou odpovídají své ceně. I tyto základní modely však dostačují určitému typu zákazníků, kteří například využívají panel sporadicky (1-2x do roka) a nechtějí platit dvojnásobek za panely s robustnější konstrukcí určené pro časté užívání.
V posledních letech se ovšem často setkáváme s fenoménem rollupů na jedno použití.
Klasický obchodní případ začíná poptávkou klienta na dodání rollupu vyšší kategorie s požadavkem na výměnu cca 4 motivů během roku s tím, že stávající dodavatel jim dodává ekonomické varianty panelů, u kterých nelze motiv změnit.
Někteří klienti mají takových rollupů desítky, ano desítky kusů vyrobených konstrukcí opatřených bannerem. Pomineme-li zbytečně vynaložené prostředky, stále zůstává negativní ekologický dopad tohoto jednání dodavatele.
Motiv rollupu se samozřejmě vyměnit dá - nicméně, aby dodavatelé stlačili cenu na minimum, nakupují nejlevnější základ, do kterého instalují těžký PVC banner s motivem. Banner se dá do konstrukce sotva srolovat, hrany se kroutí a jeho váha konstrukci různě ohýbá. Celkový výsledek je při prvním použití dostačující, při opakovaném užívání se postupně zhoršuje až na hranici únosnosti.
Tlak na cenu je v době online prodejů enormní, nicméně dá se vyrobit ekonomický rollup s dobrou prezentační schopností. Navíc rozdíl oproti nejlevnějším panelům na trhu je pár stokorun. Jak na to?
Soustředit se na detaily konstrukce rollupu – vyztužení podpěr, profil materiálu, celková úroveň zpracování. Tyto rozdíly jsou patrné již z fotografií v eshopech. Dalším podstatným atributem je použití polypropylenového filmu namísto PVC banneru. Film je podstatně lehčí, drží lépe tvar, je opatřen blockout vrstvou proti prosvítání světla a oproti PVC je mnohem ekologičtější.
I ekonomická varianta rollupu potom může sloužit dlouhodobě svému účelu se snadnou výměnou motivu. Ve výsledku takové řešení ušetří klientovi jak velké množství finančních prostředků a má řádově nižší dopad na životnímu prostředí.